אתר רספונסיבי לעומת אתר מותאם למובייל

בניית אתר רספונסיבי לעומת בניית אתר מותאם לסלולר – המדריך המלא

השוואה בין שתי הדרכים המובילות כיום להקמת אתרים מותאמים למובייל

ניתן לבנות כיום אתרים מותאמים לסלולארי בשתי דרכים עיקריות: אתרים רספונסיביים, או אתרים מותאמים למובייל. כל אחת מהאופציות הללו מתאימה למטרות ולקהלי יעד שונים, ולכל אחת מהן יש את היתרונות שלה.
אז איך נוכל לדעת מהי האופציה המתאימה ביותר לצרכים של העסק ושל הלקוחות הפוטנציאליים שלנו? ובכן, במדריך שלפניכם ריכזנו את כל המידע שיסייע לכם לעשות את הבחירה הטובה ביותר. מתחילים:

אתרים רספונסיביים לעומת אתרים מותאמים למובייל

האופציה היותר פופולארית ומומלצת כיום לבניית אתרים מותאמים היא האתרים הרספונסביים.
אתר רספונסיבי הוא אתר במודל בו כל העמודים מוצגים בצורה אחידה בגלישה מכלל המכשירים – בין אם ממחשבים נייחים, מכשירים סלולאריים או טאבלטים. העיצוב הרספונסיבי יוצר התאמה של עמודי האתר לגדלים שונים של מסכים, ומציג אותם בצורה זהה בכל המכשירים.
בנוסף – קיימת גם אופציה נוספת של הקמת אתר נפרד עם כתובת אתר (URL) – ובמקרה הזה אנחנו למעשה מקימים שתי אתרים שונים.

היתרונות בבניית אתר רספונסיבי:

במידה והמטרה תהיה לבנות אתר בעל תוכן זהה בכל הגרסאות (מחשבים נייחים, סלולאר, טאבלטים וכד’) – אתר רספונסיבי יהיה המודל האידאלי עבורכם. יתרונות:

▪ העיצוב יהיה זהה לחלוטין בכל הגירסאות, וכל שינוי שיעשה בגרסה הראשית יסונכרן אוטומטית גם לשאר הגרסאות
▪ לינקים שיפנו לאתר הראשי יפנו גם לאתר הסלולרי כך שגם הוא יתחזק, והדירוגים שלו יושפעו לטובה.
▪ האתר ייראה מקצועי ומרשים מאוד, ימשוך יותר לקוחות פוטנציאליים וייצר יותר הכנסות.
▪ טעינת העמודים תהיה מהירה וטובה יותר.

היתרונות בבניית אתר מותאם למובייל:

במידה והמטרה תהיה לבנות אתר ראשי בגרסה מסוימת ואתר מותאם בגרסה שונה, בניית אתר מותאם למובייל תהיה הבחירה האידאלית. יתרונות:

▪ אין השלכות שנובעות מהאתר הראשי, הוא שונה ועצמאי לחלוטין, וממוקד ספציפית לצרכים של הגולשים מהסלולר.
▪ ניתן למקד את הקידום האורגני לכמות גדולה יותר של מילות מפתח.
▪ ניתן לבדוק הליכים שונים קודם על האתר הסלולרי כדי להבין איך הם עובדים, ואחר כך להחליט אם להעביר אותם גם לאתר הראשי או לא.

יחד עם זאת, מומלץ לקחת בחשבון גם את ההיבט הכלכלי – בהקמת אתר מותאם למעשה בונים שני אתרים שונים, כך שהתהליך עלול להיות יקר יותר (בהשוואה לבניית אתר רספונסיבי).

לסיכום

המטרה כאן בסופו של דבר היא לשפר את התדמית של העסק שלכם בגוגל, ליצור רושם חיובי, ולהימנע מאזכורים שליליים (היכנסו לכאן – למידע נוסף על שיפור תדמית העסק ברשת).
בניית אתר סלולרי איכותי הוא תהליך מעט ארוך, אך בסופו של יום התוצאה תשתלם ותתרום רבות לעסק, וגם ללקוחות שלכם.

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

ניוזלטר H-tech

מעוניינים לקבל מאיתנו עדכונים שוטפים?

קבל במתנה!

שיחת איפיון עם מאפיין מקצועי ללא עלות!

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם