מה זה נכס דיגיטלי ואיך בונים אחד כזה?

פעם האמינו שנכס חייב להיות משהו יקר, כמו דירה או משרד. בעידן הדיגיטלי נכסים מסוימים עשויים לעורר את הרושם שרק אנשים בעלי רקע טכנולוגי יכולים לשים את היד על נכס מתקדם, דיגיטלי. אבל המציאות כבר איננה כזאת. מי שמוכן לשמור על ראש פתוח ומבין שנכס לא חייב להיות משהו עם ארבע קירות, מוזמן להבין כל מה שחשוב על מהו נכס דיגיטלי, איך בונים אותו ומה הוא יכול להקנות לך.

למה בעצם נכס דיגיטלי?

המטרה העיקרית בבנייה של נכס דיגיטלי הוא להניב הכנסות. ישנם נכסים שנועדו להביא הכנסה בצורה עקיפה, כגון למשל אתר תדמית. אתר כזה נועד להביא לקוחות למשל למשרד של עורך דין או להביא לקוחות למעצבי שיער, קוסמטיקאיות, בתי ספר ללימוד שפות ועוד אלף ואחד דוגמאות נוספות. אבל ישנם אתרים שנועדו להביא הכנסה בצורה ישירה. אלה הם נכסים דיגיטליים מניבים, כלומר שמפיקים מהם כסף. לכן, המסקנה הוא פשוטה – מדובר בנכס שמתאים לכל מי שרוצה להגדיל את ההכנסות שלו, על בסיס נוכחות מקוונת.

איך לבנות נכס דיגיטלי?

בנייה של נכסים דיגיטליים לא נעשית על ידי אדריכל או מהנדס אלא על ידי אנשים בעלי רקע טכנולוגי מתאים. יחד עם זאת, קיימות כיום פלטפורמות מסוימות שיכולות לאפשר גם לאנשים בעלי ידע שרכשו בעצמם, להקים נכסים. לדוגמא, מערכת וורדפרס או מערכות של וויקס מאפשרות להקים אתרים בצורה טובה למדי. מובן שמעצבי אתרים יכולים להביא ערך מוסך, אם רוצים שהנכס שלכם יהיה בעל בולטות מיוחדת או שיביא לכם יותר טרפיק, יותר כניסות של גולשים או מתעניינים.

שיווק באינטרנט באתר מכירות פרטי

הנכס הדיגיטלי הכי נפוץ כיום הוא אתר מכירות. למרות שיש פלטפורמות חיצוניות שמאפשרות להשיג מכירות, כאשר בונים אתר מכירות הוא מקנה ערך מוסף ניכר. באתר כזה השליטה של בעל הנכס היא מיטבית. הוא לא תלוי בפלטפורמות כגון איביי או שופיפיי, שגוזרים קופונים על מכירות או שעשויים לשנות מתי שהם רוצים את תנאי ההתקשרות. על מנת להקים נכס מהסוג הזה מקובל להיעזר בחברות בעלות ניסיון בהקמת חנויות מקוונות ועדיף גם כאלה עם ידע בקידום אתרים. כך, החנות תזכה לחשיפה מכסימלית. על ידי הטמעת פלטפורמות כגון וורדפרס ניתן לאפשר לבעל הנכס לתפעל את החנות באופן עצמאי ושוטף, לעדכן מוצרים, להעלות תמונות ומבצעים ועוד.

להפוך נוכחות ברשת לנכס

נוכל לציין כי מי שפועל בצורה נכונה יוכל להפוך כל נוכחות מקוונת חזקה, לנכס של ממש. לדוגמא, אם הקמתם בלוג או שיש לכם ערוץ טיקטוק או אינסטגרם או דף פייסבוק, הם יכולים להניב לכם הכנסות שוטפות. לצורך כך, צריך לקדם אותם בצורה חזקה, לשתף פעולה עם ספונסרים, שיווק שותפים או קמפיינים פרסומיים מניבי הכנסות.

 

 

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

ניוזלטר H-tech

מעוניינים לקבל מאיתנו עדכונים שוטפים?

קבל במתנה!

שיחת איפיון עם מאפיין מקצועי ללא עלות!

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם