חנות וירטואלית

חנות וירטואלית – הפלטפורמה האינטרנטית שתעצים את העסק שלכם

מהי חנות וירטואלית, איך היא עובדת ואיך היא תתרום לעסק שלכם?

בשנים האחרונות – ההתעצמות של המסחר האלקטרוני שוברת שיאים חדשים, עד כדי הפיכה שלו לפעילות השיווקית המועדפת על מרבית אוכלוסיית העולם.
בין אם אתם מתכננים לפתוח עסק, או לקדם עסק וותיק – חנות וירטואלית (או בשמה היותר נפוץ – חנות אינטרנטית (היא הזדמנות גדולה בשבילכם להיכנס לזירה האינטרנטית, למנף את העסק, ולייצר מכירות ורווחים.

מה זה בעצם מסחר אלקטרוני?

מסחר אלקטרוני הוא תהליך של מכירת סחורה או שירות, דרך האינטרנט – הגולשים מגיעים לאתר מסחרי שמציע שירותים מסוימים או אתר חנות שמוכרת מוצרים, ומבצעים בהם רכישות באמצעות תשלומים אלקטרוניים.
לאחר קבלת הכסף – הסוחר שולח את המוצר, או מספק את השירות שנרכש.
המסחר האלקטרוני התחיל את דרכו עוד בשנות ה-90 עם הקמתה של חברת אמאזון (שבהתחלה בעיקר מכרה ספרים אונליין), ומשם גדל והתפתח לתעשייה העצומה שאנחנו מכירים היום, שכוללת מבחר מטורף של מאות אלפי חנויות מסחריות בכל העולם.
הצרכנים קונים היום הכל באינטרנט – החל ממוצרי מזון, דרך רהיטים ועד לכלי רכב.

איך מתנהלת רכישה דרך חנות אונליין?

על אותם עקרונות כמו קנייה בחנות פיזית – לקוחות נכנסים אל העסק הוירטואלי, בוחרים מוצרים, מכניסים לסל ומבצעים רכישה, וללא ספק – היתרון הגדול בקנייה כזו הוא שניתן לבצע אותה מכל מקום, ובכל אזור גאוגרפי בארץ.
מהצד של הסוחר – התהליך עובד כך שההזמנה מתקבלת, התשלום מעובד במערכת, והמוצר נארז ונשלח אל הלקוח. בשלב סיום הרכישה הסוחר מחויב להציג שקיפות מלאה לגבי זמני ודמי המשלוח, ולציין עלויות משלוח ברורות וטווח זמנים להגעה של המשלוח.

אילו פיצ’רים חשובים צריכים להיות באתר החנות?

בכל הנוגע לתהליך של בניית אתרים מכירתיים – בנייה וניהול מוצלח של חנות וירטואלית מתחיל בהצגת המוצרים או הסבר קצר עליהם בדף הבית.
בנוסף – החנות צריכה להיות קלה לניווט, ידידותית למשתמש, ומושכת את העין מבחינה ויזואלית.
לפי נתוני המסחר העולמיים, קניות דרך המכשירים הניידים מגיעות לגבהים של טריליוני דולרים לשנה – הפופולאריות של הרכישות דרך הסלולארי היא עצומה, כך שחשוב גם להתאים את האתר לגלישה ממכשירים ניידים, ולפשט ולייעל לגולשים את תהליכי הרכישה.

סוגים של אתרי מסחר

עם השנים, נוצרו והיפתחו כמה סוגים של אתרי מסחר – אלו היותר פופולאריים בניהם:

▪ B2C – עסק שמוכר מוצרים ישירות לצרכנים הפרטיים
▪ B2B – עסק שמוכר מוצרים לעסק אחר כמו למשל ציוד משרדי, או שירותים מסוימים – כמו שירותים מבוססי ענן
▪ ענקי מסחר אלקטרוני – חנויות של מסחר מגוון ורחב מאוד. האתרים היותר פופולאריים מהסוג הזה הם eBay, Amazon ודומיהם.

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

ניוזלטר H-tech

מעוניינים לקבל מאיתנו עדכונים שוטפים?

קבל במתנה!

שיחת איפיון עם מאפיין מקצועי ללא עלות!

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם