בניית אתר

כל מה שחשוב לתכנן לפני שמתחילים לעבוד על בניית אתר – הצ’ק ליסט המלא

התכנון המקדים המלא לפני בניית אתר, שלב אחר שלב:

בניית אתר הוא אחד הדברים החשובים שהעסק שלכם צריך – אתר אינטרנט הוא הזדמנות לפרוץ דרך בשוק שלכם, להביא את העסק לתודעה, ולהשיג לקוחות.
יחד עם זאת, מדובר בתהליך שדורש הרבה תכנון מקדים עוד לפני תחילת העבודה, ויש לקחת בחשבון שכל הגורמים שתתכננו ישפיעו בהמשך על אופן פעילות האתר ועל הדרך שבה הקהל יגיב אליו. כדי לדעת איך לתכנן את הכל בצורה מסודרת ונכונה ריכזנו עבורכם מדריך מפורט לביצוע, שלב אחר שלב:

 

1. בניית אתר בעל מטרה ברורה

הגדרת מטרת האתר היא שלב משמעותי בתכנית טרום הבנייה – במידה ואתם מתכננים ללכת על חנות אינטרנטית לרכישת מוצר/מוצרים אונליין, תצטרכו לתכנן את בניית האתר סביב מטרה זו ; במידה והעסק שלכם מעניק שירות והאתר אמור למשוך לקוחות ליצור קשר כדי להזמין מכם שירות – עליכם לכוון מטרה ולבנות אתר מותאם לתוכן אינפורמטיבי מרובה.
זכרו – בניית אתר ללא מטרה ברורה ומוגדרת מראש עלולה לגזול מכם זמן וכסף מיותרים, תוך כדי שהאתר יספק לכם מעט מאוד תועלת.


2. תכנון אופי התוכן

לפי שתתחילו בתהליך בניית אתר לעסק, יהיה עליכם להחליט לפחות במונחים בסיסיים מה תרצו שהאתר שלכם יגיד, ואיך ייראה ה-“אופי” של התוכן שלכם.
גם אם אתם מתכננים להשתמש בשירותי חברת תוכן שתעשה את עבודת הכתיבה, העריכה והליטוש – בסופו של דבר רק אתם תוכלו לתת להם את ההכוונה לכתיבה, ורק אתם יודעים מה אמור להיות המסר הבסיסי של העסק שלכם.
הקפידו על תוכן קולע ככל האפשר ולא ארוך מדי (המבקרים שלכם לרוב לא ירצו לבזבז זמן רב בקריאת מלל ארוך מאוד), והדגישו את ההיצע של העסק שלכם ללקוחות.

 

3. ספרו ללקוחות מה תוכלו לעשות עבורם

גולשים שמחפשים שירות מסוים ונכנסים לאתר עסק ירצו לדעת איך תוכלו לתרום להם – אתרי עסקים רבים לעיתים נוטים להתמקד יותר במה שהם עושים, ולא מעניקים מספיק ערך מוסף למבקרים בלספר להם איזו תועלת הם יכולים להעניק להם.
הגדרה ברורה של התרומה ללקוחות תסייע להם להכיר יותר טוב אתכם ואת העסק שלכם, ותעניק להם תחושת ביטחון שהם הגיעו למקום הנכון.

 

4. השתמשו בכפתורי הנעה לפעולה

דרך נוספת להעביר מטרה ברורה כאשר עובדים על בניית אתר, היא בשימוש אלמנטים שיניעו מבקרים לבצע פעולות – כפתורי ביצוע רכישה, כפתורי הנאה לפעולה מסוימת (“לחצו למידע נוסף”) וכד’.
במידה ותרצו למשל שהגולשים ירשמו לניוזלטר – תוכלו להוסיף טופס ייעודי להרשמה לניוזלטר, כשהעדיפות תהיה שהטופס ימוקם בעמוד בולט כגון דף הבית. במידה ותרצו להניע אותם לרכוש מוצר/מוצרים חדשים מתוך קולקציה חדשה – תוכלו להשתמש בכפתור שיפנה אותם לרכישת הקולקציה עם מלל בסגנון “לחצו לרכישת הקולקציה החדשה”, ועוד.

 

5. תכנון היררכיית עמודים נכונה

מבחינת היררכיית עמודי האתר, תוכלו תמיד לעבוד לפי הפורמט הסטנדרטי, כלומר ללכת על בניית אתר עם מבנה של עמודי בית, אודות, עמודי שירותים/מוצרים, עמוד יצירת קשר ובלוג. לחלופין – ישתלם לכם לשקול להכיל בהיררכיית האתר עמודים קצת יותר שונים – כמו למשל דף שירותים שיציע לקהל שלכם סקירה כללית אודות העסק, או עמודי גלריות מוצרים מעוצבים.
קחו בחשבון שיהיה עליכם לשקול היטב כל החלטה, לפני העברת המידע לחברת בניית אתרים לעסקים ותחילת העבודה על פיתוח האתר.


6. רכישת Domain משלכם

ההמלצה היותר טובה בנושא רכישת הדומיינים היא להימנע משמות דומיינים גנריים, וללכת על כתובת דומיין קצרה וקולעת – ועדיף שגם שתכיל את שם העסק.

זכרו שכתובת דומיין קצרה תמיד תראה יותר מקצועית מאשר כתובת ארוכה ומסורבלת, וגם תקל על הגולשים להכיר ולזכור אותה.

 

7. בניית אתר ידידותי ל- SEO

אופטימיזצית SEO לאתר תמלא חלק גדול במשיכת גולשים לאתר שלכם, לכן חשוב למקד את התוכן שלכם למה שהגולשים מחפשים.
בצעו מחקר מילות מפתח מקדים בתחום שלכם – קיימים מספר כלים שניתן לבצע דרכם מחקר מילות מפתח של חיפושי גולשים בגוגל על התחום שלכם, כמו למשל כלי המחקר של גוגל אשר נחשב מאוד אמין ומוכר.

 

8. קביעה ועמידה בלוחות זמנים

כאשר תגיעו לשלב הפיתוח מול חברת בניית האתרים שתעבדו מולה, היעד הבא תכנון לוחות הזמנים – ולכן, חשוב שתדאגו לקבוע מראש מול חברת בניית האתרים לוחות זמנים ויעדים בצורה חכמה.
זכרו שהזמן שלכם יקר, ולא תרצו להגיע למצב בו בניית האתר שלכם עמודת באוויר בגלל עיכובים בלוחות הזמנים. בניית אתר הוא תהליך שלוקח זמן לא מועט, וכל עיכוב בבנייה בסופו של דבר יהווה עיכוב עבור הפעילות העסקית שלכם.

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

ניוזלטר H-tech

מעוניינים לקבל מאיתנו עדכונים שוטפים?

קבל במתנה!

שיחת איפיון עם מאפיין מקצועי ללא עלות!

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם