אופטימיזציה לאתר

אופטימיזציה לאתר – כך תעשו את זה לבד

כיצד לעשות אופטימיזציה לאתר באופן עצמאי ונכון לאתר מבחינת הקידום

בניתם אתר? מעולה! אין דבר מרגש יותר מאתר חדש לעסק שעולה לאוויר לאחר אפיון מקיף, עיצוב שקולע בדיוק לאווירה שביקשתם לשדר – כזה שמייצג אתכם נאמנה. אולם לאחר שהאתר עלה לאוויר, חשוב להתחיל ולשקול אפיקים שונים (כמו אופטימיזציה לאתר) שיקדמו אותו, או במילים אחרות, יציבו אותו בחזית אל מול לקוחות פוטנציאליים שחיפשו בדיוק את השירות שאתם מציעים.

קידום במנועי החיפוש – לחשוף את האתר לאוויר העולם

עצרו לרגע וחשבו על הסיבות השונות שהובילו למהפכה הצרפתית.. לא בטוחים? מרבית הסיכויים שתוציאו הטלפון הנייד מהכיס ותבצעו חיפוש מהיר בגוגל. ומה קורה כאשר נזדקק למנעולן? אם הרכב יעשה קולות משונים שיעוררו אצלנו חשד? או אם אנחנו מתכוונים לרכוש דירה?

מנועי החיפוש ובראשם גוגל, הפכו לצינור מידע מרכזי בחיינו, והם עוזרים לנו לקבל מידע, מענה ושירות, כמעט בכל היבט. למעשה, מי מאתנו בכלל חושב על זה ביום יום? אנחנו פשוט עושים את זה בצורה אינסטינקטיבית לחלוטין.

קידום במנועי החיפוש, מטרתו היא שאותו האתר שבניתם, יופיע באופן יזום לגולשים, בדיוק בשאילתות החיפוש שהם הקלידו.

אם נחזור אל הדוגמאות שהצגנו לעיל, אז מי שיחפש מנעולן, יראה את האתר שבניתם וייצור עמכם קשר, ומי שמתכוון לרכוש דירה וכתב מדריך קניית דירה, ימצא את עורך הדין לענייני מקרקעין שביקש לקבל אליו לקוחות המעוניינים בליווי משפטי לכל אורך שלבי העסקה.

אפיקי הקידום בגוגל

הקידום בגוגל מתחלק לשניים: קידום אתרים אורגני (SEO) וקידום אתרים ממומן (PPC):

קידום אורגני בגוגל – SEO במשמעות Search Engine Optimization (= אופטימיזציה למנועי החיפוש). קידום אורגני משמעותו היא קידום ‘טבעי’ בתוצאות החיפוש. כאשר נחפש לצורך הדוגמה: ‘עורך דין קניית דירה’, אז הרי שיופיעו לנו 10 תוצאות טבעיות שאותן גוגל בחרו להציג לנו. מנועי החיפוש למעשה החליטו, שהאתרים הללו הם הרלוונטיים ביותר למתן מענה עבור השאילתה שלנו, והציגו אותנו בצורה אורגנית לחלוטין.

קידום ממומן בגוגל – PPC Pay Per Click (= תשלום עבור הקלקה). משמעותו היא קידום פרסומי בתשלום. כלומר, אם הגולשים מצאו 10 תוצאות טבעיות בגוגל, אז גם יופיעו 3-4 תוצאות עליונות עם התווית ‘מודעה’ וכן 3-4 מודעות תחתונות עם אותה התווית. במקרה הזה, אין מדובר באתרים שמופיעים באופן טבעי, כי אם במודעות שמופיעות כאשר אנחנו משלמים לגוגל דרך מערכת ליצירת קמפיינים ממומנים. התשלום מתבצע פר מילת מפתח. למשל, אם ‘עורך דין קניית דירה’ יעלה לנו 20 ₪ להקלקה, אז הרי שבכל הקלקה של גולש על המודעה, אנו נשלם 20 ₪.

במאמר שלפניכם, בחרנו להתייחס אל אפיק הקידום האורגני, וריכזנו עבורכם מדריך שיאפשר לכם לבצע בעצמכם, סדרה של פעולות פנימיות באתר שידרבנו את מנועי החיפוש להציג אתכם בתוצאות באופן טבעי, ובמילים מוכוונות מטרה.

מדריך אופטימיזציה לאתר – קידום בצורה אורגנית

נתחיל בהיגיון שעל-פיו עלינו להתכוונן כאשר אנחנו רוצים לקדם מילת מפתח בתוצאות החיפוש.

כל מילת מפתח, צריכה לקבל עמוד משלה באתר. המשמעות היא שאם נניח ונרצה לקדם את הביטוי מנעולן בתל אביב, אז הרי שנקים עמוד שיקדם את הביטוי מנעולן בתל אביב. ואם נרצה לקדם במקביל את הביטוי מנעולן בגבעתיים, אז הרי שנקים עמוד ייחודי שיקדם את הביטוי מנעולן בגבעתיים.

חשוב שלא לנסות לקדם מכלול שלם של ביטויים, כולם על עמוד אחד בלבד. זכרו תמיד שמנועי החיפוש, עם כל הקדמה והבינה המלאכותית, הם עדיין רובוטים, ועל-כן חשוב שנקל עליהם ונקים עבור כל מילת מפתח את העמוד שרלוונטי עבורה.

הקמנו עמוד לקידום! מה עכשיו?

מעולה! עכשיו כשהקמתם עמוד נקודתי שיקדם את מילת המפתח שאתם רוצים, נתחיל בנושא לשלמו התכנסנו במאמר הבא – ביצוע אופטימיזציה לאתר – אונסייט.

מהי אופטימיזציה אונסייט? מדובר בסדרה של פעולות שמתבצעות באופן פרטני בכל עמוד ועמוד, כשהמטרה שלהן היא לאותת לגוגל מהי המילה שאנחנו מקדמים באותו העמוד. אם ננסה לפשט את המילה אופטימיזציה אונסייט בצורה נהירה יותר אז הרי שאפשר לנסח זאת: הפיכת כל עמוד באתר שלנו כאופטימלי להבנת מילת המפתח שהוא מקדם בעבור מנועי החיפוש.

שלבי האופטימיזציה

  1. תגיות מטה

תגיות מטה נחלקות לשתיים: כותרת מטה ותיאור מטה.

מדובר בשתי תגיות HTML שמנועי החיפוש יודעים לשאוב אותן ולהציג אותן בתור הכותרת והתיאור שמופיעים בתוצאות החיפוש.

למשל:

מנעולן בתל אביב | זמינות חירום 24/7 בכל ת”א והסביבה – שמעוני מנעולים

ברוכים הבאים לשמעוני מנעולים, החברה המובילה בישראל לפריצת מנעולים במינימום נזק. מחפשים מנעולן בתל אביב? השאירו לנו פניה הוא התקשרו: 03-9666666.

כבר בשלב הזה, נתחיל בפיזור “רמזים עבים” למנועי החיפוש, באשר למילת המפתח שאנחנו מקדמים באותו העמוד.

חשוב שנשים את מילת המפתח בתחילת כותרת המטה, ושנשלב את מילת המפתח שאנחנו מקדמים גם בתוך תיאור המטה.

תבנית כותרת מטה:

מילת המפתח לקידום | משפט שעושה חשק להקליק עלינו – שם המותג

בעצם אותתנו למנועי החיפוש מה המילה שאנחנו מקדמים, שילבנו משפט שילהיט את הגולשים להקליק עלינו ולהוכיח למנועי החיפוש שאנחנו רלוונטיים, וסיימו בשם המותג כדי לבסס אמינות בינינו לבין הגולשים.

תבנית תיאור מטה:

האמת? אתם לגמרי יכולים להתפרע. העיקר שתתארו מה השירות שאתם נותנים, תשלבו את מילת המפתח, וגם תדרבנו את הגולשים להקליק עליכם.

איך עושים את זה: בכל מערכת ניהול אתר, תוכלו למצוא בכל עמוד ועמוד את הגדרות ה-SEO ושם שדה למילוי תגית כותרת מטה ושדה למילוי תגית תיאור מטה.

דגשים: הקפידו על 60-65 תווים כולל רווחים לכותרת המטה, והקפידו על 154-156 תווים כולל רווחים לתיאור המטה.

 

  1. כותרות פנימיות H1-H6

מנועי החיפוש סרקו את תגיות המטה, התחילו להבין מה המילה שאנחנו מקדמים, ועכשיו הם סורקים את התוכן שבתוך העמוד עצמו.

בשלב הזה נרצה להבהיר להם פעם נוספת את מילת המפתח שנרצה לקדם, ונעשה זאת באמצעות כותרות שמסודרות על-פי היררכיה ברורה.

בכל מערכת תוכן לאתרים, יש לנו את האפשרות לכותרת ברמה 1, רמה 2 ועד לרמה 6.

H1 – את הכותרת העליונה הראשית נגדיר בתור רמה 1 (כלומר H1 – Header1), והיא תופיע פעם אחת בלבד בטקסט. בכותרת הזו נשלב פעם נוספת את מילת המפתח שהופיעה בכותרת המטה ובתיאור המטה.

H2 – הכותרת המשנית לכותרת הראשית, חשובה לא פחות, ובה מומלץ לשלב את מילה נרדפת למילת המפתח. למשל קורס חשבי שכר בכותרת H1 ולימודי חשבות שכר בכותרת H2.

H3 – הכותרות המשניות הנוספות. כאן אין צורך ממשי לשלב את מילת המפתח או מילים נרדפות. “התפרעו” ותכתבו פשוט כותרות שתואמות את הטקסט.

H4-H6 – אלו למעשה תתי-כותרות לכותרות המשניות. זה באמת תלוי בתוכן שלכם ואם יש בכך צורך. אם אין אז אין.

ההיגיון מאחורי זה: מנועי החיפוש אוהבים סדר ודיגום. כשהם יראו שהתוכן שלכם מופרד לפסקאות עם כותרות בדרגות שונות, הם יסיקו שהתוכן קריא, ושחוויית המשתמש שמצפה לגולשים היא טובה. בנוסף, הם יתפסו את הכותרת הראשית כחשובה ביותר, ויבינו ממילת המפתח שבה, את המילה שאנחנו מקדמים בעמוד.

  1. הטקסט עצמו

תוכן! מדובר באחד מהפרמטרים החשובים ביותר לקידום אתרים.

מנועי החיפוש מחפשים תוכן, שכן באופן הזה הם מסיקים שיש מידע רלוונטי עבור הגולשים.

הקפידו על תוכן אמתי, תוכן שהמטרה שלו היא לתת לגולשים ערך מוסף ומידע. בדיוק כמו שהמאמר הזה נותן לכם מידע, כך תנסו לחשוב איך אתם מועילים לגולשים שיקראו אותו.

מומלץ להקפיד על אורך טקסט מינימלי של 350 מילה, ואם אתם יכולים לעשות טקסט ארוך אף יותר, הרי זה משובח.

הקפידו לשלב את מילת המפתח בתוך התוכן, וגם לשלב מילים נרדפות לה. חשוב לעשות את זה באופן טבעי.

  1. צפיפות מילת המפתח

מנועי החיפוש לא פראיירים. הם יודעים לזהות אם מישהו מנסה להערים עליהם.

הקפידו שלא לדחוס יתר על המידה את מילת המפתח. מומלץ שמילת המפתח תחזור בין 5 ל-7 פעמים בלבד. הם הגעתם למספרים מופלגים, אז ייתכן מאוד שזה ישפיע על הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש.

  1. שילוב תמונות בטקסט ותגית ALT

שילוב תמונות הוא לא הכרחי, אך הוא בהחלט מומלץ.

ראשית, הוא מרענן את העין של הגולשים ומאפשר להם לרפרף בין טקסט לטקסט, ולא להיבהל ממגילה אחת ארוכה.

שנית, מנועי החיפוש אוהבים תוכן שמצורפות אליו תמונות. זה מאותת להם על חוויית משתמש טובה ומשולבת.

בכל מערכות התוכן לניהול אתרים, תמצאו אפשרות לשילוב תגית ALT שמתארת את מה שמופיע בתמונה. משמעותה של התגית היא Alternative כלומר טקסט חלופי שמתאר את התמונה.

מנועי החיפוש משתמשים בתגית הזאת כדי להבין מה התמונה שמוצגת, ותוכנות של עיוורים יודעות לקרוא את התגית.

מומלץ שלא לשלב את מילת המפתח בתגית ה-ALT, ובאמת ובתמים לתאר את מה שמופיע בתמונה.

  1. קישורים פנימיים בטקסט

כל הכבוד! אוטוטו סיימתם לעשות אופטימיזציה מלאה לאתר.

השלב האחרון הוא שילוב קישורים פנימיים שמקשרים לעמודים נוספים ברחבי האתר.

לצורך הדוגמה, אם יש לכם טקסט שמדבר על רכישת דירה מקבלן, אז יצירת קישור פנימי למאמר שמדבר על חוזה מכר, יכול להעניק לגולשים אפשרות לקבלת מידע נוסף.

מנועי החיפוש מחפשים קישורים פנימיים משתי סיבות:

האחת, זה מעיד על תוכן שפועל להעניק כמה שיותר מידע.

השנייה, מנועי החיפוש מתניידים ברחבי האתר דרך קישורים פנימיים. אם שילבנו קישור פנימי על המילה ‘חוזה מכר’, אז הרי שאותתנו למנועי החיפוש שזוהי המילה שמקודמת בעמוד שאליו קישרנו.

סיכום דבר

החשיבות של אופטימיזציה לאתר – אונסייט היא עצומה, והיא מאפשרת לנו להסביר למנועי החיפוש את המילה שאנחנו מקדמים בכל עמוד ועמוד.

היא עד כדי כך חשובה, עד שאם תקפידו על העלאת תכנים מסודרת באופן עקבי, ועל אופטימיזציה לכל עמוד ועמוד בהתאם להוראות הללו, ייתכן מאוד שתקצרו הישגי SEO שלא יביישו שום חברת קידום מוכרת. עוד קודם להתאמה הזו, אל תשכחו לבנות את האתר מהבסיס באופן שיקל על הקידום. בין אם מדובר על חנות אינטרנטית או אתר תדמית, האפיון הראשוני, חלוקת עמודים נכונה, בסיס נכון יקל ויהיה שלוב יחדיו עם האופטימיזציה לאתר ובכך כמובן ובהכרח יקל אל האלגוריתמים השונים ועל הנגשת האתר שלכם לגולשים השונים.

 

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

ניוזלטר H-tech

מעוניינים לקבל מאיתנו עדכונים שוטפים?

קבל במתנה!

שיחת איפיון עם מאפיין מקצועי ללא עלות!

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם