חנות באינטרנט

5 טיפים מנצחים לבניית חנות באינטרנט

בניית חנות באינטרנט- מה חשוב לדעת?

במציאות הנוכחית, בה האינטרנט משפיע על כל אחד מהיבטי חיינו, עסק שלא דואג לנוכחות במרחב המקוון, כמו חנות באינטרנט, נשאר מאחור. אחת ההמלצות היותר נכונות שאפשר להעניק כיום היא לחשוב כיצד ניתן להעתיק את הפעילות לשדה המשחק הדיגיטלי, במקביל או במקום הפעילות במרחב הפיזי המוכר.

הקמת חנות באינטרנט היא רעיון מצוין, בין השאר על רקע הנוכחות המשמעותית שלה, האפשרות לפנות לקהל יעד רחב ועלויות תפעול והקמה נמוכות משמעותית מאשר חנות “סטנדרטית”. והחדשות הטובות? יש כמה כללי ברזל שאם תקפידו עליהם, תוכלו להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

 

ספקו לגולשים ערך

חנות באינטרנט אמורה להיות יותר מאשר סך הפריטים המוצעים לה למכירה. רצוי להשקיע מאמצים בתוכן איכותי, שעשוי להעניק ערך לגולשים, להעלות את הדימוי של החברה המוכרת (באמצעותה הצגתה כמומחית בתחום) ולהגדיל את הסיכויים לקידום האתר ולכניסת גולשים אליו. אתר מטיילים בעולם, למשל, הוא דוגמה מצוינת לאתר שמציע אינספור מאמרים ומדריכים מקצועיים ליעדי התיירות הבולטים בעולם, לצד האפשרות לחפש ולהזמין מוצרי תיירות שונים.

הגדילו את חוויית המשתמש

כיום, חייבים לשים דגש גדול פי כמה מאשר בשנים עברו על חוויית המשתמשים (User Experience). המטרה היא לבנות אתר שיהיה נעים לעין ונוח להתמצאות, תוך הטמעת כלים שיקלו על הגולשים למצוא בדיוק את מה שהם מחפשים.

עקב כך חשוב לארגן מראש את המוצרים בקטגוריות הגיוניות, להציע אופציות שונות לסיווג המוצרים, לאפשר מיון לפי פרמטרים שונים ורצוי גם בהתאם לרמות המחיר. ככל שמקלים על הגולש את תהליך הבחירה והרכישה, כך גדלים הסיכויים שהוא יישאר באתר וישלים את הקנייה.

חשבו מהם צרכי הלקוחות בגלישת חנות באינטרנט

חנות באינטרנט מוצלחת היא כזו שנבנתה מראש תוך בחינת הצרכים והדרישות של הלקוחות הפוטנציאליים. התוכן שעומד בליבת החנות, ושאמור לשכנע את הגולשים לרכוש דווקא את המוצרים הספציפיים ודווקא בחנות הזו, חייב להיות ממוקד. בדרך כלל מומלץ להתייחס בתיאורי המוצר והחנות כולה לצרכים שהם עונים עליהם, אפילו יותר מאשר המפרט הטכני של כל מוצר ומוצר (חשוב ככל שיהיה כשלעצמו). אם מוכרים צעצוע לתינוקות, לדוגמה, כדאי להתמקד ביתרונות שלו עבור תהליך ההתפתחות, להנאה שהתינוק עשוי להפיק מכך וכן הלאה.

הישארו מעודכנים. תמיד

גולש אשר נמצא בחנות מסוימת באינטרנט, יוצא מנקודת הנחה שכל המידע המופיע בה הוא עדכני ונכון. כאשר הוא מגלה על בשרו שהתמונה באתר בו הוא מבקר שונה, הוא עלול לחוש תסכול או אפילו לפתח תחושות שליליות כלפי החנות.

חשבו למשל על גולש המוסיף פריטים לעגלת הקניות רק כדי לגלות בסוף התהליך שהם אינם זמינים, או על גולש שמזמין מוצר שהתיאור שלו שונה מאשר בפועל. למרות שמכירות “פאסיביות” דרך החנות הן דבר נהדר, בדרך כלל נדרשת עבודה רבה מאחורי הקלעים – ובאופן שוטף – כדי שיהיה אפשר להציע את התשתית המספקת ללקוחות.

דאגו לתשלומים נוחים (ומאובטחים)

גולש מפקיד בידי החנות המקוונת את אחד הנכסים החשובים שלו, הלא הם פרטי כרטיס האשראי. אם הפרטים האלו יהיו גלויים לעיני כל או יגיעו לגורם עוין כלשהו, סביר להניח שהחנות תעמוד בפני קטסטרופה של ממש – החל מפגיעה אנושה במוניטין ועד לתביעות כספיות בסכומי ענק.

לכן כדאי להשקיע את הכספים ביצירת מערך אבטחה שלם לחנות האינטרנטית, בעיקר בכל הנוגע לפרטי האשראי של הלקוחות. בנוסף רצוי ליצור תשתית שתאפשר כמה שיותר אמצעי תשלום, למשל סוגים שונים של כרטיסי אשראי, העברות בנקאיות או אפילו פתרונות דוגמת Paypal.

 

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

ניוזלטר H-tech

מעוניינים לקבל מאיתנו עדכונים שוטפים?

קבל במתנה!

שיחת איפיון עם מאפיין מקצועי ללא עלות!

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם