אפיון אתר

אפיון אתר – כך תבנו אתר אינטרנט שיפיק רווחים עבור העסק שלכם

הצ’ק ליסט המלא עבור אפיון אתר שמביא תוצאות

בניית אתר לעסק הוא תהליך שמצריך השקעה גם מבחינת הזמן וגם מבחינה כלכלית, ולכן לפני שיוצאים לדרך חשוב לתכנן היטב את מטרת האתר: להבין מיהו קהל היעד, מהן המטרות שאליהן אנחנו מכוונים, אופן התפקוד שלו וכד’, או במילים אחרות – אפיון אתר.
אפיון אתרים מעמיק יבטיח שלא יתפספס אף פרט חשוב בעת הקמת האתר, ושהתוצאה הסופית תהיה אתר אשר מותאם ב 100% לצרכים שלכם.
את התהליך מלווה מסמך אפיון, אשר אותו תכתוב חברת בניית האתרים בהתאם לצרכים ולדרישות.

 

מהו מסמך אפיון אתר?

מסמך האפיון מפרט את כל הדרישות עבור עיצוב אתר ובנייתו. המסמך תקף לבניית אתרים מכל הסוגים (בניית אתר וורדפרס, בניית אתר בקוד סגור וכו’).
המסמך כולל מאפיינים ודרישות מצד הלקוח כגון פרטי העסק, נראות, קהל יעד ועוד, ומאפיינים מצד חברת הפיתוח כגון מבנה האתר והיררכיית עמודים, דרישות פונקציונליות, דרישות ממשק משתמש, ועוד.
כדי להגדיר את כל הדרישות האלו חשוב להבין קודם מה אנו שואפים להשיג באמצעות האתר, לבצע מחקרי שוק, ולהבין אילו תכונות נרצה שהוא יכיל.

 

השלב הראשון לפני תחילת האפיון – הגדרת מטרות וקהל יעד

השלב הראשון של אפיון אתר אינטרנט מתחיל בשתי שאלות עיקריות שעליכם לשאול את עצמכם כדי להבין לאן תרצו לכוון אותו:

▪ איזו מטרה עסקית האתר אמור לפתור?
▪ איך זה עוזר לכם להשיג את היעדים העסקיים שאתם מציבים, והאם התוצאות ניתנות למדידה?

לאחר שיהיה לכם מענה לשאלות האלו, תוכלו להמשיך בתהליך באופן יותר ממוקד ומדוייק.

 

זיהוי קהל היעד

גם כאן עולות 2 שאלות עיקריות שיעזרו לכם לספק את הנתונים:

▪ עבור מי אתם בונים את האתר?
▪ מיהם המשתמשים, ומה היתרונות שיש להם על ידי שימוש במוצר שלכם?

לאחר זיהוי קהל היעד, השלב הבא של האפיון הוא לקבוע מה תרצו שיקרה באתר בתהליך הרכישה – האפיון יעזור לכם ליצור סיפור משתמשים של ממש, לתכנן מפרט עיצוב אתר אינטרנט תוך התחשבות במה שהם מחפשים, ולבנות להם את הדרך להגיע למטרה בצורה הטובה והפשוטה ביותר.

 

השלב הבא- דרישות טכניות

שלב זה נעשה דרך חברת בניית האתרים – לאחר שהבנו מהן המטרות של האתר ומיהם המשתמשים, מגיע שלב אפיון אתר מהצד הטכני.
אפיון אתרים טכני נעשה בכמה שלבים:

 

הגדרת שם הדומיין

שם הדומיין הוא הכתובת הדיגיטלית שמובילה את המשתמשים “לנחות” באתר, כך שהוא צריך לתפוס את תשומת ליבם ולהעביר את הערך העסקי שלכם בו זמנית.
אחת הדרכים היותר טובות לאפיין כתובת דומיין היא להשתמש בשם המותג שלכם.

 

בחירת אחסון לאתר

אחסון אתרים הוא המיקום המקוון בו נשמר תוכן האתר. עלות האחסון תהיה תלויה בסוג האחסון שייבחר, בהתאם לנפח הפעילות ולכמות המבקרים המיועדת לאתר.
סוג האחסון יכול להיות שיתופי עם כמה אתרים נוספים, או ייחודי לאתר שלכם – מה שכמובן חשוב לקחת בחשבון שישפיע על עלויות האחסון.

 

עיצוב אתרי אינטרנט

שלב תכנון עיצוב אתרים נעשה בסנכרון מלא מול הלקוח – חברת הפיתוח תתאם ציפיות עם הלקוח כדי להבין מהו קהל היעד ומהן המטרות העסקיות של האתר, ובהתאם לכך יתוכנן הקו העיצובי של האתר.

חווית משתמש

אפיון חווית משתמש הוא תהליך תכנון של מספר מאפיינים אשר משפיעים על האינטראקציה בין הגולשים לבין האתר כגון  ניווט ברור, פונקציונליות, פריסת עמודים נוחה ועוד.
עיצוב נכון של חווית משתמש יעניק לגולשים נוחות מקסימלית בשימוש באתר, יתרום לחזרה שלהם לאתר ויהפוך אותם למשתמשים קבועים.
כדי לייצר חווית משתמש אופטימלית חברת הפיתוח תבצע מספר פעולות – החל מאפיון קהל היעד ועד לניסוח כללי העיצוב והתוכן של האתר.

מהירות טעינת עמודים

מהירות טעינת עמודים היא גורם מאוד חשוב, שכן מהירות טעינה גבוהה מדי עלולה להעלות את אחוזי נטישת הגולשים בעשרות ולעתים במאות אחוזים, ולצניחה באחוזי ההמרה שלו.
חברת הפיתוח תבנה את האתר לפי מספר אלמנטים אשר יספקו מהירות טעינת עמודים נמוכה כגון כתיבה נכונה של קוד האתר, שימוש נכון בתגיות וכד’.

 

תקציב ולוחות זמנים

תהליך העיצוב והפיתוח של אתר רספונסיבי יכול להמשך מספר שבועות ועד מספר חודשים – תלוי במורכבות האתר והתכונות הנדרשות, ובהתאם לזמינות הלקוח.
בהתאם לנתונים אלו ייקבעו גם העלויות – חברת בניית האתרים תגדיר טווח זמן ריאלי להשלמת הפרויקט שלכם בהתאם לאפיון ולצרכים של העסק, ולאחר קביעת טווח הזמן ובהתאם לכל הדרישות ייקבע התקציב לכל הפרויקט.

 

 

Email
Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Twitter

כתבות נוספות שאולי יעניינו אותך

ניוזלטר H-tech

מעוניינים לקבל מאיתנו עדכונים שוטפים?

קבל במתנה!

שיחת איפיון עם מאפיין מקצועי ללא עלות!

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם